Tips när man går på pulverdiet!

Fick en förfrågan om att ge lite tips angående pulverdiet. Jag kan börja med att säga att ketosen gör så mkt, jag hade aldrig klarat att bara äta soppor om jag hade vart konstant hungrig hela tiden! När man börjar med påsar så tar det några dagar innan man hamnar i ketos.. 3-7 dagar.. Runt 5 är det för mig. Sen har man några dagar efter där man är lite tveksam om man verkligen ska göra detta.. Även om man inte är hungrig så har man så nyligen ätit mat och eftersom kroppen är van att få sin mat och psyket så vill man äta... Man ska ju äta? Man går emot allt vad man har lärt sig och alltid gjort... Men den fasen går över efter några dagar när man börjar se att man faktiskt går ner! Jag har vid 2 tillfällen plågat mig igenom till ketos men dag 10 fallit och börjat äta...
Men har man väl kommit igång så vill man bara fortsätta.. Ju fler veckor ju mer folk ser att man gått ner ju mer kilon som föravinner från vågen ju mer peppad blir man! Denna gången så ska jag klara det!

Jag har hållt på nu i 10.5 vecka och mina bästa tips som gör att jag klarar detta är:

*Drick Cola light/Pepsi Max!

Det är tråkigt att bara äta mat med samma smak hela tiden.. vanilj vanilj vanilj choklad choklad choklad.. Man får bara dricka vatten, kaffe och the... Men man vill känna lite annan smak och då är mitt bästa tips light drycker. En vanlig coca cola 33 cl burk innehåller 139 kalorier.. Massvis med socker och väldigt förbjuden. MEN en burk 33 cl coca cola zero/pepsi Max innehåller endast EN (1) kalori och inget socker utan aspartam. Jag dricker ca 1-2 burkar om dagen och mår hur bra som helst av det! Anledningen till att jag köper burkar är att jag vill känna mättnadskänsla och det är mkt mer kolsyra i burkarna.. Mkt behändigare att ha med.. Sen saknar man faktiskt inte godiset.. Kroppen blir ju lite lurad att det är socker man får i sig för att det är sött men det är ju aspartam så något godis saknar jag inte vilket är sjukt för jag är en riktig godis gris annars!
Så för dig som vill ha andra smaker i munnen samt smaka något sött så köp detta!
Man går inte ur ketos.. Jag har haft dagar där jag druckit 5 burkar.. Och dessutom 3 barer.. Och inte gått ur ketos.. Prova och se vad du klarar!
Sen kan man faktiskt köpa fun light och ha i lite i sitt vatten.. Gör som jag bubbla vatten i soda streamer och ha i lite fun light.. Blir som läsk :) Jag har jätte svårt att få i mig vanligt vatten så detta är superbra för mig!!

*Ät barer!

Mitt absolut bästa tips är att byta ut en påse mot en bar. Äter du den VLCD varianten där du äter 5 påsar så får du ta bort 2 påsar.. Jag äter den varianten där man tar 3 påsar så jag byter en bar mot en påse. Det är några fler kalorier i en bar än i en påse men absolut inget som gör något. Jag har haft dagar där jag ätit 3 barer alltså bytt ut alla påsar och mått hur bra som helst av det.
Anledningen till att man borde ta en bar ibland är att vi människor är byggda och lärda att tugga. Går man på pulverdiet i 1 vecka så kan man nog vara utan men som jag som kommer gå ett halvår jag måste få tugga. Sist jag åt VLCD så höll jag på i 6 veckor men höll på bli knäpp.. Jag bara ville tugga jag mådde riktigt psykiskt dåligt av det. Jag va absolut inte hungrig men jag ville tugga bara... Jag skulle aldrig klara så här lång tid nu utan en bar... Fy hemsk tanke! Men då vågade jag inte ta en bar för dom som förespråkar xtravaganza, cambridge och alla andra sorter säger att man INTE ska äta barer på helfart/ren kur.. Men det är för att dom blivit tillsagda detta det är deras koncept... 3 påsar inget annat... Så jag vågade inte. Men sen började jag läsa runt på massor av forum hur andra gör och jag är så nöjd med detta nu!
Men proteinbarer ska man låta bli dom innehåller visserligen godkända kalorier men när man äter vlcd så måste man få i sig alla vitaminer och mineraler för att kroppen ska orka och inte gå in i svält.. Så dom barer du äter måste vara tex xtravaganza, naturdiet, nutrilett, allevo osv... LCD och VLCD barer!
Va inte rädd... Du kommer märka sen att bara att få tugga nån minut på denna lilla baren gör dig så gott.. PSYKISKT!

*Ät Physsilumfrön!

Är du hungrig ändå på dagarna så köp Physsilum frön och blanda i ett glas vatten och drick. Låt det inte stå en stund först som det står på paketet utan drick direkt! Dom sväller 300 gånger sin storlek och fyller upp magen med en gelemassa som gör dig mätt.. SÄRSKILT bra tips när man gör sina första dagar när man ska in i Ketos.. Man blir vrålmätt.. Sen gör det att magen kommer igång ;)

*Köp Frukt och Fibrer tabletter!

Alla som äter VLCD vet vad jag pratar om när jag säger magproblem... Man blir sååå hård i magen av att bara äta påsar.. Jag provade massa olika saker.. Microlax, klyx.. drack massooooor med vatten.. Inget hjälpte. Stenhård! Det här problemet har dom flesta. Här kommer cola zero in igen för ASPARTAM som finns i cola zero och pepsi maxi (cola light är suckrolos) gör att man blir extremt lös i magen.. Så för er som är hårda drick läsk med aspartam! Jag provade också frukt och fibrer TUGGTABLETTER som finns på apoteket men dom är riktigt äckliga.. massa kalorier i med. MEN så hittade jag på en sida där jag beställer min slanka Frukt och fibrer tabletter. Dom räddade mig kan jag säga guuud vad jag älskar dom!
Jag tar en om dagen sen dess kan jag gå på toa igen.. 139:- för 30 stycken. Jag skulle nog betala 500 för dom med för dom har totalt räddat mig! Så kööööp... men akta dig för tugg tabletterna... Köp riktiga tabletter!
http://nailsbodybeauty.se/frukt-fibrer-tabletter-2578.html

*Prova gamla kläder

Sist men inte minst... Prova gamla kläder.. När du har gått ner lite så prova om du kommer i dom där gamla jeansen som legat i en påse i förrådet i åratal.. Rota fram allt.. Gå igenom garderoben.. Rensa ut allt som är för stort och lägg i en påse i förrådet... Allt som du "snart kan ha" lägg i en påse... Köp lite nya kläder. Men akta dig för att köpa för mkt nytt för du vet inte vart du landar.. Passar dom där snygga byxorna från Lindex nu så gör dom det garanterat inte när du gått ner 7 kilo till..... Gör som jag spara ihop några tusen och när du är färdig och i mål med vikten åk till Ullared eller gå ut och shoppa i andra affärer.
En ny garderob behövs när man gått ner mkt i vikt!!



Lycka till alla underbara kämpar!!

Permalink VLCD Kommentarer (11) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Tove

Hej!

Klickade hit mig från FL. Tack för alla bra tips! Nu ska jag kika vidare på din blogg!

Postat av: Ninja

Tack, hoppas du fick lite inspiration! :)

Postat av: Helena

Vilka bra tips! Tack för att du skrev detta inlägg!



//Helena

Postat av: ELINS VIKTBLOGG

sv: hej och tack så mycket!! vad duktig DU är som kämpar på! :)



Personligen mår jag bäst av att bara köra med pulverdiet under en LCD-period. Kör jag med bars eller lightläsk får jag ett sjukt sötsug och det är svårare att stå ut.. men alla är vi olika!! HEJA HEJA!

Postat av: Anonym

Hej vad kul att de att det är fler som kämpar på med pulver! Har just startat min viktminskning, ska gifta mig i Maj och vill då komma i min drömklänning!! följ mig gärna så vi kan peppa varandra!

Postat av: Anonym

Kul att se att det är fler som kämpar på med pulver!! själv ska jag gå ner 10.-13 kg innan jag gifter mig i maj! jag kör just nu på nutrilett sen i tisdag. Följ gärna mig så vi kan peppa varandra!!!

Postat av: Emma

hur länge ska du gå på puvlerdiet? för tids nog blir man väl alldeles för smal för det? :)

Postat av: Johanna

Önskar dig en härlig torsdag! :) Allt bra?

Postat av: Ninja

Åh va roligt att så många har hittat hit!



Helena: Hoppas du fick lite tips, du klarar detta!



Elin: Jag börjar förstå vad du menar.. har blivit lite väl många barer nu.. lovat mig själv att jag bara ska ta 1.. blivit 3-4 sista tiden :( Skäms Tusen tack och du fortsätt skriv blogg den är så braaa!



Mittfetabröllop: Åh ska du gifta dig? Vet du vad ge dig fan på nu att du ska klara detta så hinner du.. Tänk att få komma i den där drömklänningen och överraska din man med en smal liten fru :) Håller tummarna för dig stenhårt!



Emmasol: Jaa absolut man kan nog svälta sig totalt med denna diet :) Nä jag ska allt stanna på 60 har jag tänkt.. Då ligger jag på normalvikt enligt BMI och några få kilon mindre än när jag fick barn osv :)



Rosvallare: Tack detsamma tjejen! Jo med mig är det bara bra... Själv då? :)

Postat av: emma-isabella

Bra inlägg.

ps jag blir INTE hård utan lös. Väldigt lös.

:/

Postat av: Ninja

Emma-Isabella: Blir du lös? Oj men även om det känns jobbigt så va glaaad för det. Dom flesta blir så hårda och går på toa kanske en gång i veckan. Svinont. Du dricker nog rejält då :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback