Nu tar jag en paus!



Nä idag sätter jag stopp!

28 kilo har jag gått ner efter dessa 16 veckor på enbart pulver.
Kroppen är helt uttorkad inte en gnutta vitaminer kvar trots massor av vitamintabletter och andra kosttillskott varje dag. Svart under ögonen. Nära att svimma flera gånger om dagen. Ramlade ihop i badrummet förrut så nu fick det räcka kände jag, iaf för ett tag. Har 10 kilo kvar och dom kommer jag ta snart.. Sätter igång om 3-4 veckor igen. Precis alla tjatar på mig att jag inte får gå ner mer nu.. Lite roligt att detta gett resultat. Gått från XL till S-XS.. Så jag är faktiskt ganska stolt! Men inte klar än.. Ska njuta av mat i några veckor och fylla på mina reserver ordentligt. Sen ska resterande 10 kilo bort, blir lagom inför sommaren.
 Inte haft mat i munnen på 4 månader... tror ni jag ska njuta nu? :)
 Får fira med ett glas vin!


Men nuuuu ska jag ta mig en kopp kaffe med MJÖLK i..... Som jag har längtat!!!!!!!!!
Hatar svart kaffe men fått tvinga i mig det... Men nu så äntligen.


Fortsätter blogga lite ändå... Men senast om 4 veckor är jag igång igen med pulver och uppdaterar igen! :)

Permalink VLCD Kommentarer (27) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Anonym

Tycker du har varit super duktig som klarat av detta i 16 veckor :O helt sjukt egentligen! njuut av god mat nu =)

Postat av: Ninja

Tack så mkt!! Ja nu ska jag njuta ett tag innan jag sätter igång igen :) Ätit lite ikväll men mår ganska illa nu haha....

Postat av: Sofia - Mamma till Wilbur ♥

Men om du har gått ner 28kg så har du ju nått din målvikt nu. Då borde du väga 60kg. Du är superfin, varför gå ner 10kg till?

Postat av: Ninja

Jag väger 66 nu :) Så jag vill gå ner till 57, sen när man börjar äta lägger man alltid på sog 2-3 vatten kilon så då gamnar jag på 60 direkt där jag vill ligga :) Tack!

Postat av: Sofia

Grattis till en grym viktminskning! Är och blir så jäkla imponerad över dig :)

Ska eller har börjat min pulverdiet men det blev ett litet fall och jag har fuskat nu i 2 dagar :/

Du som har levt på pulver i 16veckor, har du några tips på hur man ska göra när man bara vill ha mat och onyttigheter? Hur ska man stå ut?

All lycka till till dig och du ser jätte fin ut, helt perfekt i mina ögon :)

Postat av: Ninja

Hej! Åh tack.. Det gör mig glad! Mitt bästa tips är att stå ut, fuska inte för åker du är ketos vilket är en stor risk när man är på dag 3-4.. Fuskar du så kommer du aldrig bli av med hungern! Du måste kämpa dig in i ketos. Den är din bästa vän och du tappar alla hunger känslor.. Då vill man inte och behöver inte fuska.. Hungern finns inte! Skrivit ett inlägg som heter tips nånting.. Tips på vlcd tror jag. Läs där och se hur du kan göra när du blir så där sjukt hungrig.. För kroppen svälter ju när du är på väg in i ketos så man blir nästan lite knäpp.. Så hungrig e man. Stå ut bara dag 5 senast 6 såkommer du bli piggare och tappa alla hunger känslor!! :) tack va du är snäll... Inte helt nöjd än men jag sätter igång snart igen.. Så peppad. Kör igång nu så hänger jag på snart jag med!! :) kram

Postat av: M Karolina (familjeliv)

Det där kaffet måste ha smakat gudomligt :)

Du är verkligen värd en liten paus nu som du kämpat.

Försökte kommentera de senare inläggen men det gick inte. Jag har bestämt mig för att försöka igen. Ska skicka efter mer Slanka och se om det går. Om det absolut inte skulle gå får jag gå över till Noka som jag vet att jag tål. Men vore mycket roligare om jag lyckas ta mig igenom en Slankakur då Noka är VLCD och inte LCD. Så jag ser det lite som ett guldläge att vi ska gå ner ungefär lika mycket och" börjar" ungefär samtidigt. Jag börjar väl kanske något tidigare. Vet inte om det kanske kanske går lite trögare om man ska gå ner ända till 50. Eller om jag kommer klara av det, men jag ska ge det ett rejält försök. Annars får 53-55 kg duga. Undrar lite över det du skriver om att du behöver fylla på med vitaminer bara. Jag som innan har tänkt att det är så skönt att man slipper tänka på det där med vitaminer när man kör kur för den är ju fullproppad med allt, för att man ska få i sig dagsbehovet. Räcker det ändå inte? Har du tagit prover som visar på brister? För det vill man ju inte ha... :/

Postat av: Ninja

Det kaffet smakade himmel :) åh så dumt att du inte tål mjölken som är i.. Mår du jätte dåligt av det? Prova olika märken du kanske reagerar mindre på något.. Åh va roligt att du också ska sätta igång.. Då gör vi detta ihop! Ja detta med vitaminer ja... Det sägs ju att alla vitaminer och mineraler finns i, och det gör det till stor del. Men kör man så många veckor som jag gjorde så räckte det inte. Äter varje dag 3 omega 3 tabletter. 2 mitt val kvinna vitamin tabletter. Men i den riktiga maten finns så otroligt mkt annat så det räckte inte för mig med varken påsarna.. Omega och vitamin tabletterna.. Alla reserver i kroppen tog slut.. Alla lager man har med vitaminer, mineraler, salter.. Syns inte på korten men jag va svart under ögonen.. Svart. Jätte torr om händerna.. Sårig.. Inga små sår läkte. Mun sår och finnar. Jag gick inte heller till läkaren för jag va rädd att dom skulle ta prover och be mig sluta ta påsarna.. Så jag vill inte ens veta vilka värden jag hade. Så om du ska ladda upp och köra många veckor så köp för Guds skull extra vitamin tabletter.. Omega 3 med... Det skadar inte!

Postat av: M Karolina (familjeliv)

Jag brukar ha havremjök eller sojamjök i kaffet. Det går så bra :) Jag är allmänt överkänslig mot lite av varje då jag är atopiker. Så för att undvika att få för mycket klåda så undviker jag mjölk, vete och gluten. Gluten får jag jätteont i magen utav. Det som är mest surt är att det är så mycket dyrare med gluten- och mjökfria livsmedel.

Jag förstår. Ja, när resververna är slut gäller det att fylla på. Förstår också att du inte vågar gå till läkare om dom skulle be dig att sluta. Man vill ju nå sitt mål! Jag kanske ska köra med lite extra vitaminer jag med då. Särskilt omega3 och omega6, som många föreslår att man ska ta om man har problem med huden. Jag är dock alltid svart under ögonen :/ Varit det sen jag var liten. Är väl någon obalans i kroppen jag har. Men det är aldrig någon vanlig läkare som har kunnat hjälpa mig. Sprungit mycket hos alternativa "läkare" men då jag är sjukskriven så blev jag tillslut bara deprimerad av att alla pengar gick åt till det. Så nu får jag klara mig själv på nåt vis. Testa mig fram vad jag mår bäst av. Tur att man kan googla :)

Så, jag tänker att min kropp inte riktigt är gjord för att äta mjölk. Men nu kör jag på ändå, går ner i vikt så får jag köra en rejäl utrensning av kroppen sen och gå över till mjökfri kost igen.



Nu kör vi ihop och peppar varandra! :D

Postat av: Ninja

Men oj så du måste hålla dig ifrån både gluten och laktos? :( inte nog med att det är tråkigt att behöva titta på innehållet på allt man äter du måste betala så mkt mer för laktos och gluten fria produkter. Suck säger jag bara! Jag har inget sådant men har många intoleranta på mitt arbete. Ja det finns ju olika anledningar till varför man är mörk under ögonen.. Vätskebrist.. Brist på näringsämnen. Fettklumpar.. Det går ju att operera bort.. Under min diet har jag ändå druckit mkt.. Så vätskebrist de tror ja inte. Men som jag skrev näringsbrist till Max! Du måste köpa lite extra tabletter.. Det kanske går att klara någon månad eller så utan men inte om man ska göra längre tid. Jag har så dåligt minne. Hur mkt väger du nu och hur mkt ska du ner? Har du satt igång? :)

Postat av: M Karolina (familjeliv)

Jag har oftast fått höra mina mörkar ringar under ögonen beror på obalands i njurarna och levern (av alternativmedicinare). Dricker mycket vatten så vätskebrist tror jag nog inte att det kan bero på.



Jag väger mig inte så jag vet inte riktigt vad jag väger. Men jag tippar på runt 60 kg. Skulle helst vilja gå ner till 50 kg, men det är ju lite i underkant kanske om man är 173 cm lång. Skulel nog behöva äta minimalt för att lyckas hålla den vikten tyvärr. Så 53-55 får duga. Men 50 kilo är ändå drömvikten. Får väl se om det stannar i drömmen eller om det går att realisera. Kanske ska försöka få någon annan att kolla min vikt så jag har något att förhålla mig till under Slankakuren. Roligare att se konkreta resultat i siffror. Sporrar en nog mer än att bara gå på känsla. Men jagvill inte se siffrorna med egna ögon förrän jag är under 55 kilo. Lite fånigt kanske men jag får smått panik av att se hur mycket jag väger när jag inte trivs med vikten. Så lyckas jag gå ner tio kilo blir jag glad. Om inte så får 6-7 kilo ner duga. så länge.

Har inte satt igång ännu. Beställde hem påsar i veckan så jag tror att det kommer på måndag. Så senast tisdag bore jag ha satt igång iaf! :) Hur går det för dig med maten? Mår du liet bättre nu när du fått i dig lite vanlig mat?

Postat av: Ninja

Nu kommer jag säga något som du säkert hört många gånger förrut och avskyr att höra men.. 173 cm och 50 kilo? Fasen det är ganska lite.. Undervikt på BMI.. (nu går jag inte efter den själv).. Men jag vet hur det är att hata sin kropp och hur mkt andra än tjatar att man är för smal eller tjock så vet man bäst SJÄLV hur man vill ha det. Vill du gå ner till 50 så gör det.. Allas kroppar är ju olika med.. Du kanske har liten ben stomme så du passar att väga 50. Vi får pressa ner oss och stötta varann på vägen. Jag funderar på att sätta igång tidigare jag med.. Gått upp fucking 4 kg sen jag började äta. Hade räknat med 2.5-3 men inte så här mkt.. Vatten kilona brukar inte va så mkt. Usch. Ätit ganska dåligt med.. Men ville bara fylla på mina förråd med vitaminer. Men blir nog en vecka till skulle jag tro :) vi ska fixa detta!!!

Postat av: Anonym

Jo, det är ju det. Egentligen är det ju inget vikten jag bryr mig om. Mer om att det ska var lite enklare att hitta kläder som sitter snyggt, samt att jag ska må bättre så klart. Så jag jämför lite med vad jag vet att jag vägde för flera år sen och hur jag mådde då. Går inte efter BMI jag heller. Det är rätt så uttjatat :) Man vet själv vad man mår bäst tänker jag. Jag har en benstomme som är rätt så medel tror jag, men väldigt breda höfter och axlar. Dock får jag för mig att den väger rätt så lite ändå. När jag jämför med andra som ser smalare ut än mig så väger dom ofta mer. Kanske inte har extrem muskelmassa heller iofs. Önskar så att min tå inte gjorde så ont så jag kunde komma igång med att springa lite igen. Nåhja. Får se om jag lyckas ta mig ner till 50 som sagt. 53-55 får bli en bra start annars. Så får jag se om jag vill fortsätta gå ner mer sen.

Tråkigt att du gått upp 4 kilo, men du går snabbt ner det när du sätter igång igen! Jag måste fundera igenom noga hur jag ska göra för att lyckas få struktur och äta bra sen när jag nått målvikten. Behöver äta mindre portioner i alla fall. Inte äta mellan målen förutom eventuellt någon frukt då. Och inte äta för sent. Lite så tänker jag. Och ha koll på kalorierna, fettet och kolhydraterna. Och akta mig noga för socker! Inte äta med känslorna utan med magen! Du ska köra LCHF har jag för mig att du skrivit förut?



Ja, nu fixar vi det här!! :D

Postat av: M Karolina (familjeliv)

Jo, det är ju det. Egentligen är det ju inget vikten jag bryr mig om. Mer om att det ska var lite enklare att hitta kläder som sitter snyggt, samt att jag ska må bättre så klart. Så jag jämför lite med vad jag vet att jag vägde för flera år sen och hur jag mådde då. Går inte efter BMI jag heller. Det är rätt så uttjatat :) Man vet själv vad man mår bäst tänker jag. Jag har en benstomme som är rätt så medel tror jag, men väldigt breda höfter och axlar. Dock får jag för mig att den väger rätt så lite ändå. När jag jämför med andra som ser smalare ut än mig så väger dom ofta mer. Kanske inte har extrem muskelmassa heller iofs. Önskar så att min tå inte gjorde så ont så jag kunde komma igång med att springa lite igen. Nåhja. Får se om jag lyckas ta mig ner till 50 som sagt. 53-55 får bli en bra start annars. Så får jag se om jag vill fortsätta gå ner mer sen.

Tråkigt att du gått upp 4 kilo, men du går snabbt ner det när du sätter igång igen! Jag måste fundera igenom noga hur jag ska göra för att lyckas få struktur och äta bra sen när jag nått målvikten. Behöver äta mindre portioner i alla fall. Inte äta mellan målen förutom eventuellt någon frukt då. Och inte äta för sent. Lite så tänker jag. Och ha koll på kalorierna, fettet och kolhydraterna. Och akta mig noga för socker! Inte äta med känslorna utan med magen! Du ska köra LCHF har jag för mig att du skrivit förut?



Ja, nu fixar vi det här!! :D

Postat av: Ninja

Ja men precis man vet själv bäst hur man vill ha det..vilka mål man har för sin kropp! Jag börjar fundera på om jag inte ska ner till 55 istället för 57, för att sen gå upp vatten kilona du vet.. När man går ner så mkt så tror jag kroppen har lätt för att suga åt sig några kilon igen.. Som nu när ja gått upp 4. Vill ju ligga på 60 när jag är klar så blir det som denna gången så går jag ju över 60 om jag slutar på 57. Nu äter jag iof extremt dåligt :) kanske inte blir samma sak nästa gång... Då ska jag ju va en redig tjej ;) ja jag kommer bara passa mig för kolhydrater.. Kommer köra lchf men minus den extrema mängden fett. Kommer äta fett men inte så som många andra lchf att dom bara vräker på... Mkt proteiner blir det för mig :)

Postat av: Anonym

Maten i magen väger säkert en del också. Inte bara vatten som gör att vikten ökar tror jag. Nä, nästa gång kanske du trappar upp så som Slanka rekommenderar. Då kanske man inte ökar mer än 2 kilo. Fast lite skeptisk är jag ändå. Jag har i alla fall räktat ut att om jag ska lyckas behålla vikten sen om jag nu ska hålla mig runt 50 kilo så ska jag inte äta mer än 1300 kalorier/dag. Så det blir en del att räkna då. Men om man vill ligga runt 60 kan man nog äta bra och ändå behålla vikten. Skönt att höra att du inte kommer vräka på med fettet sen när du kör LCHF. Jag skulle aldrig klara av den kosten. Mår inte alls bra av för mycket fett. Särskilt inte mättat fett. Så tror jag på att fleromättade och omättade fettsyror är nyttigare. (steker dock i kokosfett) Men alla har ju sin tro på saker och ting här i välrden. Det är viktigt tycker jag att man får äta det man mår bäst av själv. Tror inte det finns en kost som är bäst för alla. Tycker att ditt upplägg för hur du ska äta sen låter vettigt om man vill hålla vikten. Så skulle jag också ha gjort om jag åt kött. Får försöka få i mig proteiner ändå på något vis, men jag antar att min kost kommer bli lite mer GI-inspirerad. Framförallt vill jag få bra rutiner. Ikväll ska jag ta promenixa till ICA och hämta ut paketet med Slankapåsarna :) Så jag startar imorgon!

Postat av: M Karolina (familjeliv)

Oj, glömde underteckna inlägget, det var jag M Karolina som skrev inlägget ovan.

Postat av: M Karolina (familjeliv)

Jag kom på att det är lite dumt att kasta mat så jag börjar så fort jag ätit upp avokadon, papayan, gurkan och möjligtvis salladen haha. Sen kör jag!

Postat av: Ninja

Ja men precis jag tror inte heller det finns en kost som passar alla.. Gi är ett jätte bra alternativ, antagligen det bästa om man vill få en stabilitet i livet.. Tror egentligen mest på gi. Långsamma kolhydrater i lagom dos. Va roligt att paketet har kommit nu ska bli spännande att följa dig.. :) har du ingen blogg? Skulle isåfall rekommendera att öppna en bara för att du ska kunna skriva upp mått och sånt.. Jätte skönt att skriva av sig faktiskt, den kan ju vara hemlig bara för dig :)

Postat av: ELIN - VLCD/LCD

Hej! hur går det nu? äter du eller dricker du?

Postat av: Ninja

Hej! Jag äter mat nu ett litet tag till mådde inte bra det sista fysiskt. Ska sätta igång 2 mars igen :)

Postat av: M Karolina (familjeliv)

Jag försökte mig på en blogg då jag gjorde ett försök förut. Men då det gick åt skogen så blev det ingen mer uppdatering på den. Men jag kan försöka ordna en ny. Det vore nog bra. Har så lätt att spåra ur bra och skriva om lite för mycket annat. Men ska försöka fokusera enbart på maten. En Slankablogg helt enkelt :) Så kanske jag skriver av mig om probblemen som hör till mitt dåliga ätbeteende. För det är ju framför allt det jag kommer behöva jobba hårdast på. Särskilt efter man gått ner det man vill gå ner. Så jag lär säkert beklaga mig en del om min frånvarande sömn som ställer till vardagen för mig. Mått och vikt måste jag ordna på något vis. Vill ju som sagt inte veta vad jag väger men om någon annan kollar vilken så kan man ju i alla fall skriva in viktminskningen för varje vecka. Säger till när jag ordnat en blogg. Satsar på att starta med Slanka på fredag, absolut senast på lördag, beroende på hur de kommande dagarna kommer se ut.

Hur går det för dig, har din viktuppgång stannat av nu? Känner du dig lite piggare?

Postat av: Ninja

M Karolina: Duuu gå in på http://hejaelin.webblogg.se/2012/february/laktosfri-nyhet.html hon tipsar om laktos fria vlcd produkter, det va ju laktos6 du var om jag inte minns fel :) ja men du väljer ju själv om du vill blanda annat med vikt.. Jag tycker det är ganska gott att skriva om lite annat ibland. Tankar.. Jaa.. kanske inte allt för personliga saker men :) Åhh då sätter du igång snart. Bestäm en fast dag annars e det lätt att bara skjuta det framför sig.. Jag ska ju sätta igång den 2 mars men jag tror jag kommer börja tidigare.. Gott att äta men vill bli klar med vlcd ju! Jag är absolut piggare.. huden är jättebra igen.. inte torr.. Men jag har gått upp 5 kg. Sjukt. 2.5-3 är ju dom där vattenkilona men... Ah jag vet inte. Skiten ska bort snart iaf så kroppen får väl driva med mig lite till den ska allt fåååå snart :)

Postat av: M Karolina (familjeliv)

Tack :) Men tyvärr är det även mjölkproteinet som jag är känslig för. Annars är naturdiets jordgubbsshake ganska god tycker jag. Men väldans mycket socker i tror jag...

Jag säger fredag eller lördag för jag vet att börjar jag en dag då jag har noll motivation så kommer det gå åt skogen redagn från början. Och just nu mår jag ganska åt skogen, så fredag om motivationen och annat som händer den dagen inte krockar med att sätta igång. Annars lördag! :)

Vad bra att du känner dig piggare. Tråkigt att man går upp så snabbt igen :/ Hehe, jag du får ge igen sen o säga byebye till dom där kilorna snart. Det kommer gå fint. Du är ju så motiverad och målinriktad. Det gäller väl att se till att verkligen äta ordentligt och rätt saker sen när man gått ner de kilona man vill gå ner. Så kanske man håller vikten någorlunda får man hoppas.

Postat av: Ninja

Jag håller alla tummar för dig! Tar du dig bara in i ketos så är du halvvägs i mål :) ja det är ju "lätt" att gå ner i vikt.. Men det svåra är att inte falla in i gamla mönster. Det kände jag verkligen av nu.. Jag hade inte som mål att ära bra under min paus men märkte verkligen att åt jag choklad en dag så kändes det okay att göra det dagen efter med.. Som förr. Men jag tror det bästa är att under vlcd veckorna planera ordentligt hur man ska äta sen.. Finns ju gott om tid :)

Postat av: Helena

Men varför har du tagit bort inlägg? Du startade om igen?? Jag förstår att omstarten inte gick så bra, men tycker ändå inte att du ska ta bort inläggen för det ger ingen rättvis bild över plverdietandet. Det är inte enkelt att gå på pulver och jag tyckte det var bra att du visade båda sidorna. Lite besviken faktiskt.

Postat av: Ninja

Hej! Jag valde att ta bort inläggen då jag inte startade igen och inte vill sprida dålig energi till alla läsare.. Jag blir inte peppad av att läsa om någon som misslyckas, det skulle snarare dra ner mig.. Vill inte bidra till detta utan vill ha en positiv blogg där jag skriver om mitt pulvrande. Kommer snart sätta igång igen och kommer då också fortsätta blogga :) Sen skriver jag bloggen som en dagbok för mig själv och jag vill inte läsa om mina misstag och beslut jag inte är stolt över och det hoppas jag du och dom andra läsarna förstår. Är snart igång igen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback