Viljan att förändra!

Att gå på en pulverdiet är inte det lättaste. Nu finns det ju något som heter ketos (inte diabetes ketos som en del folk tror) utan det är ett tillstånd du hamnar i när du äter vlcd produkter. Det finns några undantag och dom kan jag inte förklara, jag är ingen läkare.. Men egentligen så ska man förlora hungern. Ketos gör att du är i maximal förbränning och du förlorar på något oförklarligt sätt hungern. Otroligt men sant.
Finns ju många som har grav övervikt och går på pulver i många månader.. Dom är ju inte hungriga men folk som inte vet tror ju att dom går runt och är vrålhungriga. Det trodde ju jag med tills jag började läsa om det på forum och google. När jag nyligen gjorde mina 16 veckor så var jag inte hungrig en enda gång. Jag lagade mat som fan och tom min smala sambo gick upp massor i vikt, bara för att jag lagade så mkt mat. Jag kan inte riktigt förklara det men jag blev liksom mätt av lukten.. bara av att stå där och laga maten... Jag kan ju lätt säga att jag hade ALDRIG klarat 4 månader utan mat om jag va hungrig. Nää.. Blir jag hungrig så skiter min hjärna i det mesta... Så denna ketos är helt underbar.

MEN jag tror att en stor del till att man lyckas hålla sig på pulver är viljan.
Viljan att förändra och ändra sitt liv. Tillåta sig att må bra. Man måste vara riktigt trött på sina extra kilon.. Jag va nästan förbannad på min egna kropp. Arg för att jag tillåtit den bli så stor och äcklig.
Och istället för att sura när jag någon vecka inte hade gått ner nått.. man kan ju hamna på platåer.. Istället för att "skita i allt" som jag brukar lösa saker med.. Så blev jag ARG på min kropp... Arg för att den vägrade släppa på fettet och låta mig må bra. Och det gjorde att jag faktiskt tog mig vidare och fortsatte kämpa.
Inte fan ska fettet få vinna över mig mer. NEJ!

Man måste ha viljan... Och bli arg på din kropp istället för att bara ramla ihop och gråta.. skita i allt och trösta sig med mat... Ge inte upp... Då vinner din övervikt och då kommer du aldrig må bra.

Ketosen hjälper mkt.... Men man måste ha viljan..... Det har jag insett efter denna tid på pulver.
Sen är jag expert på dåliga ursäkter för att inte börja "just idag"... Nää nästa vecka e jag ju bjuden på mat där.. och i övermorgon ska jag ju dit... och så fortsätter det. Jag gjorde samma grej själv nu.. Gjorde 1.5 vecka pulver men sen kom påsken och då måste man ju äta godis.... Man måste ju det.... eller?
Nä jag va dum som föll och mer misstag blir det säkert med. Men det är inte värt det... Sabba sin plan att gå ner och ketos för lite godis... Så dumt så dumt. Godis borde inte finnas.. Eller åtminstånde vara lika nyttigt som grönsaker typ... Haha.. Önskedröm!
Det kommer alltid komma upp saker man ska göra eller äta här och där.. men man skjuter det bara framför sig helt i onödan. All den där goda maten kommer ju finnas kvar efter pulver dieten. Det är lika bra att ta tag i hälsan nuuuu!

Nää nu kör vi!

Permalink VLCD Kommentarer (7) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Valborgs

Imponerad över din nedgång och att du orkat så länge som 16 veckor, grymt! :)

Postat av: Tinnys

Mycket bra sagt. Nu kör vi. Godispåsen får vänta.

Postat av: Linnea nylander

fan vad du rockar alltså jag blir såå himla peppad varje dag som jag läser det du skriver plus dem på fl dom gör att jag orkar.

du är så duktig som gått ner all den vikten

mvh linnea844

Postat av: Elsa

Hej ! Jag har börjat gå på vlcd och surfade lite på internet då jag fann din blogg förra veckan! Blir så himla inspirerad!! Grymt jobbat, verkligen! Tänkte fråga dig en sak eftersom du jämfört med mig är expert på ämnet, eller du kan lite mer med tanke på att du gjort detta ett tag nu. Det jag undrar är om du på ett ungefär vet hur lång tid det kommer ta för mig att nå min målvikt på 60 kg. Är 170 cm lång och började med vlcd för två/ snart tre veckor sen(väger mig på fredag). Väger nu 76 kg och började på ca 82,5 kg.



skulle uppskatta om jag fick svart, kämpa på!!!

Postat av: Elsa

Tänkte tillägga att jag bara är ute efter en ren gissning, förstår att det är individuellt men om du skulle få gissa, hur många veckor har jag kvar på nutrilett?

Postat av: Ninja

Valborgs: Tusen tack :)

Tinnys: Ja den där godis påsen får vänta.

Linnea: Åh tack va söt du är.. du är super duktig!

Elsa: Va roligt att du känner dig peppad av min blogg.. 16 kilo alltså? Hmm det går ju fortare i början när man är stor men sen går det rätt trögt. Hur mkt går du ner nu i veckan? Jag skulle tippa på att du går ner 1.5 i veckan men att det snart kommer sänkas till 1.2 typ.. Räkna med max 12 veckor skulle jag nog säga.. Men det e ju skitsvårt att veta.. Lycka till du är jätte duktig!!

Postat av: Elsa

Tackar så mycket!!

Nu har jag i alla fall en ungefärlig överblick på hur lång tid det kommer ta och det hjälper mig extremt mycket.

Fortsätter att följa din blogg för pepp och inspiration :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback