Äckligt med svart kaffe?

Ett alternativ till mjölk i kaffet (som man inte får på pulver) är något som många på LCHF kör, Äggmjölk! Det är väldigt mkt socker i mjölk och det vill man ju inte ha i sig på varken LCHF eller VLCD pulver så då kan man fixa äggmjölk. Jag trodde det skulle va skitäckligt men när jag gjorde det och hade i mitt kaffe så smakade det sååå gott!! Så de tycker jag att ni alla som inte fixar svart kaffe ska prova.

http://www.alltomlchf.se/maten/recept/aggmjolk/


Allt som behövs är ägg, smör och vatten.
Vill man dricka det som det är så kan man tillsätta olika smaker...

En räddare i nöden :)

Permalink VLCD Kommentarer (14) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Linnea nylander

ska definitivt prova med grädde eller äggmjölk.

Postat av: Valborgs

Rekommenderar kaffe med kanel i, riktigt gott! :) Kanel ska ju även vara bra för förbränningen..

Postat av: M Karolina (familjeliv)

Kollade upp mängden kolhydrater i grädde och jämförde med sojamjölken som jag använder i kaffet. 2 gram i båda. Om du vill testa nåt annat än äggmjölk eller grädde. Betydligt mindre kalorier än grädden iaf. Annars finns en annan helt osötad som det bara är 0,2 gram kolhydrater i. Men den är inte lika god. Ett tips bara :)

http://www.alpro.com/se/alpro-naturell

Postat av: Ninja

Linnea: Gör det, kolla om du klarar av äggmjölken den är ju snäppet bättre :)

Valborgs: I kaffet? Åh det måste jag testa. Brukar ösa i det i mina chokladshakes... eller pepparkakskrydda :) Mums!

M karolina: Tusen tack för tipset. Ska absolut kolla upp det. Äh jag dricker aldrig mjölk så bara utan jag behöver bara en skvätt i kaffet för att mjuka upp den beska smaken... Ska kolla på ditt förslag nästa gång jag handlar. :)

Postat av: Ninja

Carolina: Jag jämförde lite.. Soya mjölken beskriver sina mått med 200 ml alltså 200 gram och inte 100 som man brukar. Då blir det alltså sjuka 0.1 gram kolhydrater och 31.5 kalori. Himmel. Måste susa till affären sen och kika. Jag tittar ju aldrig på den där hyllan eller laktos hyllan, eftersom jag aldrig dricker sånt. Men detta ska jag kolla upp! :) Kram

Postat av: M Karolina (familjeliv)

:) Den är som sagt helt osötad. Grädde och mjölk är sötare. men det kan man ju alltid fixa med lite stevia. Jag har kört med rent steviapulver i flera år som jag köper i hälsokostbutik. Alltså inte Steviaströ som finns på ICA. Men oftast så köper jag den blå- Alpro Soja Light (inte Alpro Soja Lätt som man lätt kan förväxla den med. Lätt skär sig mer i kaffet än Light. Även Light skär sig lite, men det är en liten bieffekt man får ta :) Det smakar ju inte sämre för det. Hoppas du hittar något du bli nöjd med. Kram

Postat av: Valborgs

Ja, kanel i kaffet.. :) Jag vet, det låter inte gott, men det är faktiskt helt okej. Testade med kardemumma i oxå och det gjorde det bara ännu bättre..

Postat av: Beatrice

Hej Ninja! Hur går det med kuren? Är lite intresserad av att veta hur det gått, med tanke på att det var ett tag sen du blogga:) Ha det bra

Postat av: AAAA

Fan vad inspirerad jag blir!!

Är inne på Dag 7 med Nutrilett och tänkte köra en hel vecka med ren kur och sen vecka 3 med att käka frukost i alla fall. får se om jag återgår till ren kur igen eller hur jag gör.

Dock tror jag ju att jag kommer gå ner alla kilon på två veckor vilket jag vet att man inte kan haha.

Postat av: AAAA

Nu när jag ändå håller på tänkte jag fråga vad du tror om dom färdiga shakesen? Jag tar en varje kväll då jag inte får i mig tillräckligt med påsar. Blir två påsar plus en shake så kommer upp i typ 450kcal ändå.

Läste på nån tråd att du inte tror på dem? Är bara lite nyfiken om jag ändå skulle skita i dem liksom. Tänker iof köra med dem veckan ut då jag inhandlat dem. Men sen efter tänkte jag på :)

Postat av: Hanna

Hej! Hittade din blogg via Familjeliv!

Jag har oxå precis börjat med VLCD. God Balans äter jag. Vad äter du?

Jag har gått på bara pulver i 2 veckor nu, och på torsdag ska jag övergå till att äta mat 1 gång om dagen plus en frukt och så klart 3 påsar.

Detta ska jag hålla tills jag ha tappat ca 15 kg! Äntligten har jag bestämt mig, körde nutrilett för ett år sen.Men fick inte dom resultaten jag ville ha.

Så i ett annat inlägg att du skrev om Ketos. Om man inte äter kolhydrater, ligger man kvar i ketos då?

Postat av: frida

Mjölk är nyttigt, är inget socker i det. Speciellt laktosfri är bra! :)

Postat av: Fia

Jätte bra jobbat tjejen.. fan va kul för dig. Jag började med CB i dag och bestämmde mig för att oxå skapa en blogg. om du vill och har lust kika in på den.. POK!

Postat av: Thin For The Win - En blogg om VLCD

Hej! Hur går det för dig? Har du slutat? Jag har så sjukt svårt att gå ner i vikt just nu, verkar som att pulverdieten inte verkar ta när man är så nära sin målvikt?

-----



Sen angående Fridas kommentar: Jo mjölk innehåller socker. Kallas för laktos dock. Standardmjölk innehåller ca 5 g per 100 g. Så det blir hela 12,5 g socker i ett vanligt dricksglas.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback