Glider in på vecka 5

Igår va faktiskt första gången jag blev sugen på nått.... va med min dotter på kalas och där fanns det massor med godis, chips och gott.. Precis sånt jag har varit svag för. Under mina 4 veckor har jag inte en enda gång känt mig hungrig eller så.. Har inga problem alls att laga mat.. Även om det är mina favoriträtter :) Men just godis och chips är svååårt... Gick hem och la mig faktiskt. Allt handlar om psyket.. Är man bara stark mentalt så klarar man det. Men sitta i detta och se massa barn springa runt och tugga på gott blev jobbigt. Idag känns det bra igen, har en lång väg kvar så jag kan inte börja vackla nu.. Har ju beräknat att om jag går ner 1.5 kg i veckan vilket är i underkant då man ofta också går ner 2 kg.. Går jag ner 1.5 kg så har jag gått ner 21 kilo om 14 veckor från igår.. Så 24 februari hoppas jag att jag är i mål! Om jag nu håller 1.5 kg men det hoppas jag på.. Går jag ner fortare är det bara välkomnat! :) Det är inte jobbigt att gå på påsar men det är tråkigt... Det är ju så socialt att äta. Julen blir nog lite jobbig.. Inte för att jag kommer bli sugen/hungrig utan för att folk runt om en inte förstår att man faktiskt inte DÖÖÖÖR om man inte äter den där jävla skinkan på jul haha.. Alla jag läser eller hör om ska BARA äta på jul och fortsätta sen. Så tänkte jag med när jag BARA skulle äta över min födelsedag men sen kom jag inte igång igen.... Nej tack skinka och köttbullar klarar jag mig allt utan :) Det handlar om 14 veckor inte 14 månader :) Sen gäller det bara att hålla vikten ett år för kroppen har ett otroligt minne.. Äter man dåligt igen så går man upp igen.. Fettcellerna behöver tid för att stabilisera sig på sin nya storlek. Annars blåser man upp igen.

Sen alla vattenkilon och sånt.. Så jag kommer gå ner 5 kilo under min målvikt jag vill ligga på.. Går direkt upp 2 kilo vätska.. sen tarminnehållet minst ett kilo.. Sen har man 2 kilo kvar att bolla med kroppen suger säkert åt sig lite när man gått ner så 5 kilo under målvikten blir nog alldeles perfekt :)


Nä nu blir det kaffe...... SVART.. Usch!

Permalink VLCD Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback