Vägen till ett hälsosammare liv!

Välkommen till min lilla blogg om vägen till ett hälsosammare liv. Jag ska på mitt första Xtravaganza möte den 13 Januari, alltså nu på torsdag. Så på fredag kör jag igång. Känns otroligt nervöst. Nu gäller det, allt eller inget!!
Jag har en plan.. För att kunna ha ordentlig koll på mig själv så älskar jag att anteckna och räkna ut saker.. alltid gjort :) Så nu har jag tänkt såhär. Som LCHF anhängare så har jag tänkt svulla nu på allt det goda i helgen. Men måndag till fredag så blir det LCHF och helt utesluta kolhydrater. Det gjorde jag ju inte sist jag skulle köra på Cambridge. Då svulla jag i mig massvis av det goda dagen innan typ.. Behöver jag säga att det inte gick så bra?
Nä jag tänkte ta bort alla kolhydrater så mår jag väl skit några dagar men då har jag inte det där suget lika starkt på fredag och dagarna efter.... Läser otroligt mkt på olika forum hela tiden om detta och läst det på flera ställen att det ska vara bra att utesluta kolhydraterna dagarna innan.
Men idag är det söndag så idag blir det sista colan, sista lösgodiset, sista chipsen.. HJÄLP!! Fast jag har egentligen längtat efter denna dagen då jag mått så fruktansvärt dåligt av detta ätande och viktuppgången.

NU SKA JAG FIXA DET!

Startvikt 94 kg Längd 175 cm

Vägde mig precis då visade vågen 93 men det pendlar otroligt hela tiden.. Gått upp 5 kilo sedan september..  Men ska väga mig fredag morgon så det blir den defenitiva startvikten!

Jag har sedan jag träffade min man för 4.5 år sedan gått upp 24 kilo. En graviditet på detta men tror sambo kilona har varit värst.. Alla kvällar man suttit och myst med gott framför tvn. Fast han är smal som en pinne så nog fan är det orättvist! :) Jag vägde 70 kilo ungefär innan.. Tänkte nu gå ner dit + 5 kilo till då jag hade nått kilo för mkt på den tiden.. Så från 94 till 65 alltså 29 kilo!
Eller 28 kilo om man ska utgå från dagens vikt. Jag har som mest vägt 94 kilo i mitt liv och det var när jag va ca 20 och bodde i London under en längre tid. All fast food och snacks och ett jobb som var slappt fick mig att gå upp i vikt.. Vägde 94 när jag ett år senare kom hem. Aldrig mer tänkte jag!
Nu vägde jag 94 förra veckan.. Hemskt!

Men nu ska det bort.. Gjort det förrut så nu ska det bli av igen!

Skriver imorrn igen... Idag ska jag njuta av livets goda men farliga ting... Hur ofta har man inte sagt det?

Men nu jävlar!



Nyss hemkommen från London. 94 kilo! Så ser jag ut nu... Minus denna kassa blonderingen haha. Katrin <3 Saknar oss!




Samma här.. Samma vecka togs detta kortet.. Hos Katrin!





Min smala period..



70 kilo.. Lite skillnad från mina ovannämda 94 kilos bilder.. Suck..


MEN JAG SKA DIT IGEN!

Hoppas ni får inspiration av min blogg och fortsätter resan med mig...

Permalink VLCD Kommentarer (5) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Malin

Heeeeeeeja Ninja:) Du kommer klara det!!love u

Postat av: Anonym

Duktig du är gumman!<3

Postat av: Lindah Marie

Hmm.. det står att bloggen är lösenordsskyddad men jag kan läsa ändå.. behövde inte skriva i lösen.



Hoppas det går bra med viktnedgången, man har inte misslyckats förrän man slutat försöka! :)



Kram gumman!

Postat av: anna (grannen =)

där d står att du vägr 70 ser du ut som att väga 50 typ.. såå himla smal! men jag tycker du e otroligt vacker som du är.. men om du själv mår dåligt av d ska du naturligtvis göra nått åt d..å du kommer klara d fint!<3 puss

Postat av: Ninja

Åh tack mina hjärtan va glad jag bliiir <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback